Tutaj powinien być opis obrazka

 

Beneficjent: Gmina Długołęka

CEL PROJEKTU

Poprawa jakości edukacji w gminie Długołęka poprzez wsparcie 10 szkół, tj.:

  1. Szkoły Podstawowej im. Odkrywców i Podróżników w Borowej
  2. Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Długołęce
  3. Szkoły Podstawowej im. Wandy Chotomskiej w Kiełczowie
  4. Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Mirkowie
  5. Szkoły Podstawowej im. Polskiej Niezapominajki w Szczodrem
  6. Szkoły Podstawowej im. Noblistów Polskich w Brzeziej Łące
  7. Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Łozinie
  8. Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Siedlcu
  9. Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Wilczycach
  10. Liceum Ogólnokształcącego im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce

w zakresie oferty zajęć, wyposażenia i kompetencji kadry oraz wsparcie 1835 uczniów i uczennic w rozwijaniu kompetencji kluczowych.

BEZPOŚREDNIE EFEKTY

  • zwiększenie szans edukacyjnych 1835 uczniów i uczennic
  • uzyskanie kluczowych kompetencji przez 1551 uczniów i uczennic
  • dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 205 nauczycieli i nauczycielek do potrzeb szkół i uczniów
  • zwiększenie wykorzystania aktywnych i nowoczesnych metod nauczania i pracy.

REZULTATY

Głównym efektem projektu będzie wzrost kompetencji kluczowych uczennic i uczniów, co w konsekwencji spowoduje zwiększenie ich szans na kolejnych etapach edukacji.

Poprzez projekt podnosimy jakość kształcenia ogólnego oraz wzmacniamy szanse uczniów i uczennic z obszarów wiejskich. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji kluczowych i przyszłości oraz aktywną i angażującą edukację. Wspieramy też zdrowie psychiczne uczniów i uczennic szczególnie w kontekście przemocy rówieśniczej, cyberprzemocy, budowania otwartych i tolerancyjnych postaw oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.

FINANSE

Wartość projektu: 5 231 968,70 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 662 378,09 zł
Wysokość wkładu z budżetu państwa:  523 000,61 zł

WIĘCEJ O PROJEKCIE

Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji kluczowych i przyszłości oraz aktywną i angażującą edukację. Wspieramy też zdrowie psychiczne uczniów i uczennic szczególnie w kontekście przemocy rówieśniczej, cyberprzemocy, budowania otwartych i tolerancyjnych postaw oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.

Wsparcie odbędzie się poprzez zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i przyszłości, kursy i praktyki zawodowe, a także zajęcia wzmacniające umiejętności społeczno-emocjonalne i zdrowie psychiczne.

Wsparciem obejmiemy też nauczycieli i nauczycielki szkół, dla których zaplanowaliśmy studia podyplomowe, kursy i szkolenia.

Poprzez zakup nowoczesnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni unowocześnimy ofertę kształcenia i wdrożymy edukację prowadzoną z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, opartą o doświadczenia, eksperymenty i aktywność uczniów i uczennic zgodnie z ideą learning-by-doing.

Umożliwiamy także uczniom i uczennicom liceum pozyskanie umiejętności praktycznych oraz kontakt z realnym środowiskiem pracy, wspierając w ten sposób wybór dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

WAŻNE!

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzeń o niezgodności projektu lub realizowanych działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą Praw Podstawowych (KPP)

Jako uczestnik/uczestniczka projektu masz prawo zgłosić do Instytucji Zarządzającej –  Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław podejrzenia o niezgodności z KPON projektu lub działań beneficjenta związanych z realizacją projektu. Zgłoszenia dokonujesz w formie pisemnej lub innej – jeśli wynika to ze szczególnych potrzeb komunikacyjnych zgłaszającego.

Z uwagi na konieczność zapewnienia interesu faktycznego w zgłaszaniu podejrzeń o niezgodności projektów (operacji)/działań z KPON (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby do złożenia skargi – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku), umożliwia się zgłoszenia tylko osobom z niepełnosprawnością lub ich przedstawicielowi ustawowemu (np. w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych). Jednocześnie, każdy inny podmiot/osoba – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będą mogły poinformować beneficjenta lub Instytucję Zarządzającą o zauważonych problemach, nieprawidłowościach, czy błędach związanych ze stosowaniem przepisów KPON w związku z realizacją projektu – więcej o procedurze.

Istnieje również możliwość składania zgłoszeń o podejrzeniu niezgodności z KPP do instytucji wdrażających programy UE.

W procesie składania zgłoszenia o podejrzeniu niezgodności z KPP do odpowiedniego podmiotu istnieje konieczność wykazania interesu faktycznego (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby/instytucji do złożenia takiego zgłoszenia – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku). Jednocześnie, każdy – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będzie mógł poinformować dany podmiot (beneficjenta lub instytucję uczestniczącą we wdrażaniu funduszy europejskich) o zauważonych problemach, nieprawidłowościach czy błędach związanych ze stosowaniem zapisów KPP.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Procedurze służącej do włączania postanowień KPP do praktyki wdrażania programów, która jest załącznikiem do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027

Ponadto informujemy podmioty uczestniczące w projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Zarządzającej FEDS 2021-2027, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.